منوی اصلی

حضور نیسان روگ اسپورت (قشقایی) در آمریکا

شایعات مربوط به این خبر از دو سال پیش منتشر شده بودند اما حالا به‌صورت رسمی اعلام شده که نیسان قشقایی به آمریکا می‌آید و در جایگاهی بین مدل‌های جوک و روگ قرار خواهد گرفت؛ اما همانند بسیاری از خودروهای دیگر که به آمریکا وارد می‌شوند، این خودرو نیز نام دیگری به خود خواهد گرفت.

نیسان قشقایی در آمریکا با نام روگ اسپورت 2017 شناخته می‌شود.

2017-nissan-rogue-sport-vs-rogue-comparison-01
جالب اینکه روگ اسپورت در کانادا همان نام قشقایی را خواهد داشت اما در آمریکا نیسان تصمیم گرفته که از نام روگ اسپورت استفاده کند چراکه قبلا مدل روگ در میان خریداران شناخته شده است.

2017-nissan-rogue-sport-vs-rogue-comparison-02

2017-nissan-rogue-sport-vs-rogue-comparison
Mike Bunce معاون برنامه‌ریزی تولید نیسان آمریکا می‌گوید:

ما باور داریم که روگ اسپورت طرفداران را به سوی خود جلب خواهد کرد. ما در ساخت این خودرو تلاش بسیاری داشته‌ایم.

2017-nissan-rogue-sport-01
این خودرو همان‌گونه که گفته شد بین جوک و روگ قرار می‌گیرد. برنامه‌ریز تولید نیسان می‌گوید کمپانی مطالعات جامعی داشته و کاملاً انتظار دارد که برخی از خریداران جوک را به‌سوی خود جلب کند. این خودرو فضای بار و تجهیزات بیشتری نسبت به جوک دارد.

2017-nissan-rogue-sport-04
روگ اسپورت کاملاً مشابه قشقایی اروپایی است. قابل توجه اینکه روگ اسپورت کوچک‌تر از روگ بوده و خطوط تیز و همچنین ستون D گوشه‌دار از شاخصه‌های طراحی بدنه‌ی آن هستند. این خودرو طول و فاصله‌ی محوری کمتری از روگ داشته و نیسان امید دارد که روگ اسپورت مورد توجه خریدارانی قرار گیرد که پارکینگ‌های کوچک داشته و در مکان‌های پرتردد زندگی می‌کنند.

2017-nissan-rogue-sport-16
کابین خودرو نیز آشنا است. غربیلک فرمان 3 پره و دو نشان دهنده‌ی آنالوگ در کابین دیده می‌شوند که بین آن‌ها کامپیوتر سفری قرار گرفته و سیستم اطلاعات سرگرمی آن با صفحه لمسی در بالای داشبورد قرار دارد؛ اما باید گفت فضای بار این خودرو در مقایسه با روگ معمولی کمتر است.

2017-nissan-rogue-sport-15


با اینکه روگ اسپورت جایگاهی پایین‌تر از روگ داشته اما در بحث تجهیزات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مدل پایه ی روگ اسپورت S به‌صورت استاندارد با چراغ‌های LED، رینگ‌های 16 اینچی، دوربین پشتی، بلوتوث و رادیوی ماهواره‌ای عرضه می‌شود. در مدل‌های SL تجهیزاتی چون رینگ‌های 17 اینچی، ریل‌های سقف، استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیه‌ای و سیستم صوتی با 6 بلندگو به چشم می‌خورند؛ و در مدل فول top SL رینگ‌های 19 اینچی، مه شکن‌ها، آینه‌های گرم شونده، استارت ریموتی، صندلی‌های چرمی، غربیلک فرمان گرم شونده، دوربین دید محیطی 360 درجه و ناوبری اضافه می‌شوند. از تجهیزات ایمنی سفارشی می‌توان به ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط و هشدار نقطه کور اشاره کرد. هرچند به منظور حفظ بهای پایین‌تر روگ اسپورت با درب عقبی برقی عرضه نمی‌شود.

2017-nissan-rogue-sport-05
Bunce می‌گوید این خودرو هندلینگ اسپورت‌تری نسبت به روگ داشته زیرا 137 کیلوگرم سبک‌تر است؛ اما بخشی از این هندلینگ جذاب به سیستم تعلیق چند اتصالی عقب نیز مربوط می‌شود. فرمان خودرو نیز حس سنگین‌تری داشته و تنظیمات سیستم تعلیق کمی سفت‌تر است.


تنها پیشرانه‌ی عرضه شده نسخه‌ای 2 لیتری و تنفس طبیعی با قدرت 141 اسب بخاری و گشتاور 108 نیوتون متری است. گیربکس CVT نیز به همراه حالت اکو به‌صورت استاندارد در خودرو قرار دارند. روگ عادی قدرت 170 اسب بخاری دارد اما وزن پایین روگ اسپورت به شتاب گیری خودرو کمک می‌کند. در کانادا گیربکس دستی نیز قابل سفارش است.

2017-nissan-rogue-sport-06
در اروپا قشقایی را می‌توان با پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربو با قدرت 161 اسب بخار سفارش داد؛ اما نیسان به خاطر سریع‌تر بودن قشقایی را با پیشرانه 2 لیتری در آمریکا عرضه کرده است.

2017-nissan-rogue-sport-12
روگ اسپورت در تأسیسات نیسان در ژاپن ساخته خواهد شد. این کارخانه قبلاً حدود 25 درصد تمام روگ های فروخته شده در آمریکا را تولید کرده و از آنجایی که هر دو خودرو از پلتفرم CFM استفاده می‌کنند، ساخت هر دو در یک کارخانه نسبتاً آسان است.


قشقایی مدلی موفق برای نیسان محسوب می‌شود چراکه از سال 2006 تاکنون در سراسر جهان فروش بیش از 2.5 میلیون دستگاهی داشته است.
از پدال" بیشتر بخوانید
سفارشی سازی
اخبار محلی از استان؟
حذف مطالب خوانده شده؟
بله خیر