منوی اصلی

تمرین با وزنه چند ست و چند تکرار؟

بدون فهم و آگاهی از دو عبارت «ست» و «تکرار» نمی توانید یک برنامه‌ی تمرین با وزنه طراحی کنید. تکرار، به انجام یک حرکت کامل هر تمرین می‌گویند. و هر ست، شامل مجموعه‌ای از تکرارهاست. به عنوان مثال می‌توانید بگویید «من ۲ ست پرس سینه رفتم، و در هر ست، ۱۰ تکرار» این بدین معنی است که شما ۱۰ پرس سینه‌ی متوالی رفته‌اید، سپس استراحت کرده و دوباره ۱۰ پرس سینه‌ی دیگر را تکرار کرده‌اید.

تمریناتم باید چقدر تکرار داشته باشند؟اینکه تعداد تکرارهایتان چقدر باید باشد، بستگی به این دارد که اولاً هدفتان چیست، و دوماً در ورزشتان کجای کارید؟ یک آماتورید، حرفه‌ای هستید و یا از یک استراحت طولانی برگشته‌اید؟ برای اینکه به بالاترین قدرت و حجمی که نوع بدنتان اجازه می‌دهد برسید، در هر ست، تکراری کمتر از ۸ یا ۱۰ بار داشته باشید.برای تقویت عضلات و افزایش قدرت برای کارهای روزانه‌تان، همچون جابجایی مبلمان یا پارو کردن برف‌ها، بر روی ۱۰ تا ۱۲ تکرار برنامه‌ریزی کنید. چند ده تکرار با وزنه‌...
Read more health news
از fitnessmagazine.ir" بیشتر بخوانید
سفارشی سازی
اخبار محلی از استان؟
حذف مطالب خوانده شده؟
بله خیر