لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران
بخش‌های اصلی
زیرگروه‌های سبک زندگی

طراحی داروخانه مدرن نوید در زمین کم عرض پیروزی!

پروژه های برجسته: در طراحی داروخانه مدرن نوید کارفرما از داروسازان قدیمی محله پیروزی بوده است که در سال ۱۳۳۲ داروخانه نوید را دایر کرده است و به علت قرارگیری داروخانه در طرح شهرداری و تعریض تقاطع، شهرداری یک ملک در همسایگی را به کارفرما واگذار کرد. هدف کارفرما انتقال کامل داروخانه به ملک جدید و اصلاح نواقص داروخانه قدیمی در محل جدید بود که مهندسین مشاور منظر بوم نقش توانستند به خوبی نیاز کارفرما را فراهم و رتبه دوم مسابقه معماری داخلی معماری ایران در سال ۱۳۹۵ را از آن خود کنند. با چیدانه همراه باشید تا با هم پای صحبت معماران پروژه بنشینیم و جزییات طراحی این بنای شاخص را از زبان خودشان بشونیم با ما همراه باشید.

32-95: داروخانه نوید

مشخصات عمومی پروژه طراحی داروخانه نوید

  • نام پروژه: ۳۲:۹۵ – داروخانه نوید
  • موقعیت: پیروزی، تهران، ایران
  • دفتر معماری: مهندسین مشاور منظر بوم نقش 
  • معماران: الهام مستوری، امیر مهدی مستوری، شهاب میرزاییان
  • همکار طراحی: محمد ابراهیم تاجیک
  • گروه معماری: امید محمدی، حسین زین آغاجی، کسری شفیعی زاده، مرجان نظری
  • کارفرما: دکتر احد مجدآبادی و دکترحمیدرضا مجدآبادی

32-95: داروخانه نوید

  • کاربری بنا: تجاری، داروخانه
  • سال شروع پروژه: ۱۳۹۳
  • سال اتمام پروژه: ۱۳۹۴
  • سطح پروژه: زمین ۹۰ متر مربع
  •  متراژ کل سطوح ساخته شده:۲۲۰ متر مربع
  • مجری: امیر مهدی مستوری، حمیدرضا هاشمی طاری

32-95: داروخانه نوید

  • نوع سازه: فلزی
  • اجرا سازه: بهسان ساخت
  • تاسیسات: رادیاتور و پکیج ، اسپلیت
  • اجرا تاسیسات الکتریکی: محمد بزرگ نیا
  • اجرا تاسیسات مکانیکی: بهزاد عبدی
  • عکاس: هامون مقدم ، هامون دیجیتال سینما
  • جوایز: رتبه دوم مسابقه معماری داخلی معماری ایران در سال ۱۳۹۵
     

32-95: داروخانه نوید

تعریض تقاطع،خاستگاه طراحی داروخانه نوید

از زبان معمار: کارفرما از داروسازان قدیمی محله پیروزی است که در سال ۱۳۳۲ داروخانه نوید را دایر کرده است . به علت قرارگیری داروخانه در طرح شهرداری و تعریض تقاطع، شهرداری یک ملک در همسایگی را به کارفرما واگذار کرد. هدف کارفرما انتقال کامل داروخانه و اصلاح نواقص داروخانه قدیمی به محل جدید بود. عرض کم زمین جدید و فضای همکف کمتر نسبت به داروخانه قدیمی مهم ترین چالش در برآوردن نیازهای کارفرما و طراحی داروخانه مدرن بود .

32-95: داروخانه نوید

قفسه بندی داروخانه، گام اول طراحی 

در طراحی و دکوراسیون داخلی داروخانه ابتدا سطوح مورد نیاز قفسه داروها در داروخانه ۱۳۳۲برداشت شد، قفسه بندی داروخانه و چیدمان های مختلف قفسه ها برای تامین فضای مورد نیاز داروها طراحی شد . سپس بخش های فروش آرایشی و بهداشتی به دو بخش متفاوت و متمایز در فضای داخلی تقسیم شدند . برای رسیدن به خواسته های کارفرما، تامین دید و نیز رعایت ضوابط سطوح ساخت شهری، سطح ۶۰ % و حداکثر سطح ساخت گونه ای طراحی شد که یک گشایش عمودی و ارتباط بصری بین بخش های مختلف داروخانه فراهم شود .

32-95: داروخانه نوید

این گشایش و چیدمان فضاهای طبقات به گونه ای با طبقه همکف ترکیب شدند که بر دو بخش فروش آرایش و بهداشتی تاکید شود . دو بخش مجزای فروش با مصالح متفاوت ، یکی به رنگ سفید و دیگری با سطوح چوبی و در ترکیب با احجام پس و پیش رفته طبقات کلیت یکپارچه فضا را شکل می دهند .

32-95: داروخانه نوید

این کلیت یکپارچه در عین حال از دوبخش متمایز در فضای داخلی تشکیل شده است . فاصله میان این دو بخش به شکل یک شکاف نورانی در سقف طبقه همکف، دیوار طبقه اول و نهایتا تا نمای پروژه امتداد می یابد .

32-95: داروخانه نوید


طراحی داخلی داروخانه نوید، مزایا و نوآوری ها

  1. معماری ساده و آرام در فضای پرهیاهوی چهارراه پرترافیک.
  2. ایجاد شفافیت در ارتباط با گذر پیاده .
  3. پوسته صلب نما به عنوان یک پوسته پنهان کننده فضای داخل.
  4. ایجاد مقیاس و ارتفاع متنوع در سطح کم برای ایجاد تنوع فضایی و فضای خلاف آمد انتظار برای مشتری.
  5. استفاده از ضوابط شهرداری برای ایجاد یک فضای متفاوت، تامین گشایش های عمودی و تامین دید.
  6. در نظر گرفتن دید بخش های مختلف به فضای اصلی در طراحی داروخانه مدرن.
  7. ایجاد تمایز در بخش داروهای مختلف آرایش بهداشتی با استفاده از بازی حجم و مصالح.
  8. امتداد حرکت کلی فضای داخل (شکاف نورانی بین دو بخش اصلی) در نمای پروژه.

32-95: داروخانه نوید

32-95: داروخانه نوید

طراحی داروخانه نوید،بررسی پلان و مقاطع 

با دیدن بخشی از طراحی پلان داروخانه و مقاطع  آن با جزییات بیشتری از طراحی این فضا آشنا خواهید شد و با بررسی پروفایل گروه معماری مهندسین مشاور منظر بوم نقش می توانید تصویری کامل تر از بخش های مختلف این داروخانه شاخص در تهران داشته باشید. 

برای اینکه بتوانید پروژه ی خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه ۰۹۰۳۵۵۵۰۱۴۸ ارسال کنید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

از "چیدانه" بیشتر بخوانید